Jókai idézetek, érdekességek

telefonhírmondó

"Ahogy Puskás Tivadar feltalálta a telefonhírmondót, mint közlési lehetőséget, Jókai igen hamar lelkesen felfigyelt a nagyszerű technikai újításra. A millenium évéből maradt reánk olyan tudósítás, amely a Jókairól készült fonogramm készítéséről számol be.

A Pesti Hírlap Napi Hírek rovatában 1896. április 15-én ezt írta:

'Jókai, mint népdalénekes
Jókai Mór ma délben kellemesen lepte meg látogatásával a Telefon Hírmondó szerkesztőségét, melynek rövid négy hét óta már másodízben vendége. Az igazgatóság megragadta ezt az alkalmat és fölkérte a koszorús regényírót, hogy mondana el valamit a Telefon Hírmondó fonográfjába, … Jókai engedett a fölkérésnek és elszavalta a Vígszínház megnyitására írt új darabjának … részletét, melyet mindjárt reprodukciójában is meghallgatott. A fonogramm annyira megnyerte Jókai tetszését, hogy kedvet kapott két régi dal megörökítésére, melyet kívüle senki sem tud, és amelyek eddig még hangjegyekre sincsenek letéve. Előbb Egressy Béninek egy dalát énekelte el, majd mikor ennek sikerült fonogrammját is meghallgatta, még egy dalt is elénekelt, melyet a következő bevezető szavakkal előzött meg: Az előbbeni dal Egressy Bénitől. A most következő ugyanannak megzenésítése Therntől. Mind a kettő jutalmazott pályamű 1842-ből, amikor én hallottam. Ugyanazokat én most 1896. április 14-én elénekeltem a Telefon Hírmondóban. Jókai Mór.
'

És még egy hír a Nemzet 1899. április 9-i számából:

'A beszélő újság tegnap este nagy megtiszteltetésben részesült. Jókai Mór tüntette ki ugyanis látogatásával a Telefon Hírmondó szerkesztőségét, s egy ez alkalomra rendezett hangversenyen felolvasta Rákóczi Ferenc emléke c. költeményét. Jókai felolvasását áhítattal hallgatta a közönség.' "

/Molnár József/ 

komment
2007. július 29.
süti beállítások módosítása