Jókai idézetek, érdekességek

tanmese

"A komáromi kefekötő

Élt Füreden egy kedves öreg földbirtokos, Garami János, akinek Jókai sógora mint kezeloorvos abstinenciát rendelt ama bizonyos csopaki bor dolgában. De Garami sehogy sem akart belenyugodni Huray dr. rendelkezésébe.
- Azt én sohasem vettem észre - hangoztatta János bácsi - hogy a bor ártana. Sőt mostanság könnyebben iszom.
Jókai szelíden reflektált rá:
- Persze, persze, akár a komáromi kefekötő, aki mindig erősködött, hogy bórtól, sörtől, pálinkától bizony nem gyöngül az ember. Verte a mellét így szólván: Tavasszal beteg voltam, hát azt mondta a sógorom, hogy majd küld egy kis hordó badacsonyit, attól megerősödöm. Küldött is. Mikor a hordó megjött, olyan gyönge voltam, hogy nem tudtam fölemelni. Azóta minden nap iszom belőle egy litert és most már félkézzel felemelem a hordót… "

/Tábor Kornél gyűjtése, Lejegyezte: Ács Anna/

komment
2007. augusztus 14.
süti beállítások módosítása